What happens in England.. - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu What happens in England.. - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

What happens in England..

Blijf op de hoogte en volg Thanee

09 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Vrijdag was het weer tijd om een dagje mee te lopen op Bearwood College. Samen met de leerlingen van class 3 gingen we cupcakes maken en met class 2 gingen we oefenen met wegen. De leerlingen waren vreselijk druk door onze aanwezigheid en het feit dat er die middag een talentshow plaatsvond. Na de lessen gingen we naar de eetzaal in het hoofdgebouw en konden we mee-eten van de fish and chips with peas and beans. Dat is wel iets anders dan een stel droge boterhammen in een plastic zakje.. Vervolgens gingen we de leerlingen helpen met klaarmaken voor de talentshow. Zo’n 20 kinderen deden hieraan mee. De rest van de leerlingen en ouders namen plaats in het theater en de show begon. De acts waren onder andere dans, zang, goochelen en zelfs een puppetshow. Drie keer kwam One Direction voorbij met hetzelfde nummer en de choreografie bestond voornamelijk uit één move die zich constant herhaalde, maar alsnog bleef het publiek meeklappen alsof hun leven er van afhing.

Die avond was het tijd om het echte nachtleven te ontdekken in ons plaatsje. Na een fortuin te hebben uitgegeven voor twee glazen wijn (14 pond) kwamen we in contact met een stel Engelsen en hebben zij ons meegenomen naar de local clubs etc. Blijkbaar is het hier normaal dat de meiden er uitzien alsof ze in slaap zijn gevallen onder de zonnebank en hun hele make-upvoorraad op hun hoofd hebben gesmeerd. Let’s be honest, je zou ze overdag niet meer herkennen. Na een lange nacht was het tijd om ons bed in te duiken en te wachten tot de kater weg was..

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014