Thank god it's friday - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu Thank god it's friday - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

Thank god it's friday

Door: Thanee Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Thanee

28 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Maandag was het weer zover! Na een lang weekje vakantie en luiheid moesten we weer aan de slag bij Bearwood College. Het begon met een paar uurtjes rekenen bij year 2,3 en 1. Vooral year 1 zijn schatjes die constant ons aanspreken en naar ons zwaaien zodra ze ons zien. Vervolgens was het tijd voor een beetje scheikunde, waar ik geen reet van weet. Dus zeer leerzaam, zelfs voor mij! Die dag kwamen we er ook achter dat we de volgende dag mee konden naar Hampton Court Palace, het huis van Henry VIII. Die dinsdag liepen we dus eerst drie kwartier door de stromende regen om vervolgens met busjes richting Hampton te gaan! Ik had het geluk dat ik achterin bij de kinderen mocht zitten en ze constant moest corrigeren terwijl ik wagenziek werd (oh the joy!).. Eenmaal aangekomen bij Hampton Court Palace zouden we nog even entree moeten betalen, maar het kluisje wilde niet open..dus dat betekende gratis entree! We besloten om de groep te volgen om zo ook meer contact te krijgen met de leerlingen en docenten. We kwamen in verschillende ruimtes met schilderijen en andere kunst uit de Tudor-tijd. Ook kregen we onze eigen tour-guides die ons meenamen naar de keukens en allerlei interessante informatie vertelden. Pretty impressive! Die avond waren we te kapot om nog achter het fornuis te staan, dus we besloten dat het weer sparerib-tijd was <3

Woensdag was het weer tijd voor een middagje Bearwood met praktisch dezelfde lessen als iedere week (rekenen en geschiedenis). Helaas is het niet altijd mogelijk om te helpen, vooral bij de oudere klassen. We hebben daarom gevraagd om een roosterwijziging die vanaf maandag start. Die avond onszelf nuttig gemaakt door een aantal mensen in de omgeving te interviewen over de plaats waar we zitten en hun mening hierover.
Donderdag kwam de moeder van Nellie en hebben we haar een rondleiding door Reading gegeven. Terrasje gepakt en de Primark weer bezocht (can’t miss it). Vervolgens op zoek gegaan naar een restaurantje en geeindigd bij Monroe’s Restaurant waar allerlei quotes en foto’s van Marilyn Monroe te vinden zijn op/aan de muren. Awesome! Ik besloot om die avond maar even geen spareribs te nemen en te gaan voor pulled pork (denk aan draadjesvlees, maar dan meer de substantie van puree..). Was so looking forward to it, but unfortunately it was a bit of a disappointment.. Het maar goed gemaakt door als dessert een Oreo Cookie Chocolate Fudge Brownie te nemen!

Vandaag de laatste dag voor het weekend en ik kan merken dat ik een drukke week heb gehad. Voor het eerst sinds mijn verblijf hier behoefte aan weekend! Vanavond maar een paar drankjes doen in de pub in Wokingham, net als de locals.

Goed nieuws trouwens! Ik heb ook eindelijk een onderwerp voor mijn final project, wat goed gekeurd is. De komende weken/maanden ga ik research doen naar tienerzwangerschappen in Engeland. Pretty excited about that

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 4835

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: