Headaches and ribs - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu Headaches and ribs - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

Headaches and ribs

Blijf op de hoogte en volg Thanee

17 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Here I am again to entertain you with my stories! Vorige week heb ik voornamelijk meegelopen op Bearwood college en tijd besteedt aan mijn schoolwerk..niet bepaald interessant! We kregen vrijdag wel de kans om een klas voor de middag over te nemen. Alhoewel, het werd van ons verwacht om het te doen, maar we klaagden niet! Het werd duidelijk gemaakt aan Nellie en mij welke opdrachten uitgevoerd moesten worden met de leerlingen en aangezien het er maar 8 waren moest het appeltje-eitje zijn. Jup, moest zijn.. De leerlingen hadden tijdens de lunch volgens mij stiekem aan de suiker gezeten, want ze stuiterden het hele lokaal door. Al met al een leerzame ervaring, met als resultaat flinke hoofdpijn en om half 10 al op bed.

De zaterdag heb ik overdag een boek gelezen voor Novel (Engelse romans voor school), Alice in Wonderland. It wasn’t really my cup of tea, maar ik voelde me weer even nuttig. Aan het eind van de middag gingen Nellie en ik richting Reading om een hapje te eten en vervolgens het uitgaansleven op de kop te zetten. Het werd een simpele snack bij the big M, waar we ook meteen een indruk kregen van de hangjeugd in Reading. Blijkbaar is het de mode hier om een legging aan te trekken waar al je vetjes mooi in te zien zijn, daarboven een navelshirtje (je MOET natuurlijk je buik laten zien aan alle mannen) en daaronder een stel lompe sneakers. Niet echt mijn stijl (behalve de sneakers dan..). Na het observeren van de lokale jeugd gingen we naar Pitcher and Piano waar de leeftijd meer rond de 25 ligt, wat ons opzich wel bevalt. Ik had mezelf van tevoren gezegd dat het een alcoholvrije avond zou worden, maar op de een of andere manier heb ik me er toch niet aan kunnen houden (surprise, surprise!). Nellie en ik werden nog vergezeld door een groepje locals die het vooral erg interessant vonden dat we uit Nederland komen. Wij vonden ze iets minder interessant.. Na vier pints achterover te hebben gegooid en rond een uur of 1 vonden we het wel leuk geweest. Nadeel van die pints is dan toch weer de kater.. dus de zondag lekker de hele dag in bed gelegen en aan het einde van de middag weer richting Cleaver gegaan voor onze favoriete spareribs!

Vandaag is het St Patricks Day (Ierse feestdag), waar je in Reading/Wokingham weinig van merkt afgezien van de lunch op Bearwood. Een Ierse stoofpot en brownie gehad om het maar even te vieren. Stoofpot was een succes, brownie iets minder met alle rozijnen die ze er in gooien (such a shame). Gisteren ook mijn vlucht terug geboekt, best een fijn gevoel om te weten dat ik over niet al te lange tijd weer aan de unox-soep zit terwijl ik naar 24-kitchen kijk en kan knuffelen met de katten. Nog 2,5 week in Wokingham en dan voor 1,5 week in Londen! Mochten mensen nog tips hebben over activiteiten die we in Londen moéten doen, let me know.

Dit was het voor deze week, ‘till next week! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4834

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: