Cocktails and piercings - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu Cocktails and piercings - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

Cocktails and piercings

Blijf op de hoogte en volg Thanee

24 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

De afgelopen week was weer een rustig weekje vol met Bearwood College en schoolwerk. Dinsdag gingen Nellie en ik het plaatsje in om de bibliotheek te bezoeken. Hier gingen we op zoek naar materiaal voor onze final projects. Wat mij verbaasde was hoe behulpzaam de dames daar waren. Ik liet weten dat ik op zoek was naar boeken over tienerzwangerschappen en nadat ze mij vertelde dat ze daar niet iets specifieks over had kwam ze niet veel later terug om me alsnog op een boek te wijzen en ook te adviseren om een andere bibliotheek te bezoeken of eventueel het boek bij hun te laten komen. Al met al een productief middagje. Die avond hebben we onze accommodatie geboekt voor in Londen, waar we al over iets meer dan een weekje heen zullen gaan! Spannendd! Diezelfde dag vlogen mijn vader en moeder richting Bali om mijn kleine zusje op te zoeken, ben maar een klein beetje jaloers.. :p

Woensdag kwamen we op Bearwood en werd ons gevraagd om ’s ochtends lessen van een docent over te nemen die afwezig was. We wisten niet precies wat we hiervan moesten verwachten, maar het bleek dat de leerlingen alleen maar toetsen hoefden te maken en wij er waren om ze stil te houden en vragen te beantwoorden. We hoorden die dag meerdere keren van het hoofd van de prep school dat ze van ons houdt en hoe dankbaar ze ons wel niet is. Die middag was het tijd voor Music, Dance and Drama waar de leerlingen oefenen voor een toneelstuk/musical. Aangezien een aantal leerlingen afwezig waren werden Nellie en ik gevraagd om in te vallen tijdens de dansjes. Thank god for my streetdance-experience! Vooral de leerlingen waren erg enthousiast dat ze met ons konden dansen en wederom waren de docenten ons dankbaar voor de hulp. Aan het einde van de dag waren we gesloopt, dus het werd een vroeg avondje. Donderdag hadden we weer vrij en ben ik begonnen aan mijn individual project. Ik heb besloten om een boek van Jane Austen te lezen en zelf een short story te schrijven geinspireerd door ditzelfde verhaal. Tijd om mijn dromerige kant weer naar boven te halen, wat niet te moeilijk moet zijn! Vrijdag weer een leuk dagje gehad op Bearwood College met in de middag de kleuters. Een aantal hiervan hebben echt mijn hart gestolen met hun schattige koppies en engelse accent. Ik zal nooit een kleuterjuf worden, maar het is leuk om het meegemaakt te hebben en dan vooral in Engeland.

Zaterdag heb ik overdag mezelf proberen te vermaken met Jane Austen en The Great Gatsby, wat er voor zorgt dat ik uitkijk naar het lezen van mijn simpele chicklits.. Maar die avond hadden we gelukkig leukere plannen: cocktails in Wokingham! Vier pitchers met onder andere Sex On The Beach en Pornstar Martini, een keer wat anders dan pints. De tent was zelf niet super veel aan, blijkbaar komt iedereen er alleen vanwege de goedkope alcohol. Vervolgens gingen we de club in, waar dezelfde trieste figuren rondliepen. Vrouwen die niet weten hoe ze zich moeten kleden volgens hun leeftijd, meisjes die nog net hun youknowwhat niet laten zien tijdens het dansen en jongens met de slechtste dancemoves aller tijden. Nope..Wokingham isn’t really the place to be. De volgende dag was het weer hangover-dag. Na een leuk skypegesprek met m’n zusje en met het kijken van een aantal films kwam dat ook weer tot een eind.

Vandaag werd ik gevraagd om ’s ochtends in te vallen als assistent bij year reception, de kleuterklas van de school. Ik kwam er al snel achter dat een aantal van deze leerlingen een speciale aanpak nodig hebben, al zijn het er maar 6 in totaal.. Ook schamen ze zich nog niet voor hun seksualiteit aangezien ze tijdens het spelen graag jurken van onder andere assepoester en belle aan wilden doen. Het werd voor mij een tikkeltje ongemakkelijk toen een leerling doorhad dat mijn tong er niet uitziet als een standaard tong.. de rest van de leerlingen was ook zeer nieuwsgierig en toen heb ik ze maar het principe van een piercing uitgelegd. Vrijwel de enige reactie die ik daarop kreeg was ‘ieeww’, what i was expecting.

Dat was mijn verhaal weer voor deze week!

Liefs xx

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014