London, baby! - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu London, baby! - Reisverslag uit Wokingham, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

London, baby!

Door: Thanee Steenkamp

Blijf op de hoogte en volg Thanee

15 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Wokingham

Na een relaxed en brak weekend was het maandag weer tijd om naar Bearwood College te gaan. Na een ochtendje Literacy en Maths was het tijd om weer te genieten van de lunch. Die middag zijn we gaan kijken bij het koor van de prep school. De school heeft een christelijke achtergrond en hier zijn de liederen ook op gebaseerd. Een beetje wennen, maar het klinkt allemaal wel stukken mooier in het Engels! Die avond besloten Nellie en ik gezellig uit eten te gaan en ons ziek te vreten in spareribs.

Dinsdag besloten we om naar Londen te reizen aangezien mijn broer daar in de middag zou arriveren met een aantal collega’s. Onderweg in de trein kwamen we langs een aantal steden waarvan de tuinen en straten compleet blank stonden..pretty shocking! Aangekomen in Londen besloten we eerst om te gaan shoppen (a girl’s gotta do what a girl’s gotta do). Na eerst de Disney-winkel ingedoken te zijn om ons weer even kind te laten voelen gingen we richting de Primark om los te gaan. Na hier een aantal uur in rondgelopen te hebben en me compleet geergerd te hebben aan al die mensen die twee volle karretjes achter zich aanslepen en het hele looppad bezet houden was het tijd om een hapje te eten! McDonald’s it was.. Daarna op naar de London Eye om m’n broer te meeten. Uitstappend bij Westminster en exit 1 uitlopend zagen we een aantal van de highlights van Londen: The Houses of Parliament, Big Ben and of course the Londen Eye! Pretty impressive. Na m’n broer een dikke knuffel te hebben gegeven zijn we richting Covent Garden gaan lopen en doken we een pub in om even flink wat pints naar binnen te gieten. Ik hield het tempo van de groep aardig bij, wat een wonder is voor iemand die noooit bier drinkt. Toen maar weer snel terug gereist naar het prachtige Wokingham (London, I miss you already!).

De rest van de dagen gingen voorbij met wat assisteren bij Bearwood College, filmpjes kijken en 9gaggen. Truly interesting! En ik heb het vermoeden dat Nellie en ik hier weggaan met een haat voor The Big Bang Theory en How I Met Your Mother, aangezien dit de enige series zijn die 24/7 te zien zijn..

Gisteren was het Valentijnsdag, wat al een aantal maanden van tevoren duidelijk was in de winkels met alle rotzooi die ook maar te vinden is rondom de dag van de liefde. We waren in eerste instantie van plan om de pubs in te duiken om de liefde te vinden in onze grote vriend: alcohol! Maar helaas stormde het gisteren behoorlijk en wilden we verstandig genoeg ons leven niet riskeren. So it was disgusting crisps and Bridget Jones’ Diary!

Wij gaan nu lekker genieten van een welverdiend weekje vakantie!
Until next time!

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014