Hello goodbye! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu Hello goodbye! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Thanee Steenkamp - WaarBenJij.nu

Hello goodbye!

Blijf op de hoogte en volg Thanee

14 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Woensdag 2 april was de laatste dag op Bearwood College. Zoals ik eerder al vertelde hadden ze die middag een Spring Spectacular georganiseerd op de talenten van de leerlingen aan de ouders te laten zien. Ontzettend leuk om mijn tijd daar op zo’n manier af te sluiten. Het schattigste meisje van de school kwam ons nog een paasei brengen inclusief een kaartje met alle namen van de docenten erop die ons succes wensten en bedankten. Superlief! Aan het einde van de show nam het hoofd van de prep school nog even de tijd om een aantal mensen te bedanken. En ja jaaa, wij werden ook genoemd! Dit resulteerde in een daverend applaus van docenten, ouders en leerlingen en traantjes in mijn ogen natuurlijk.

Na de show haalde een taxi ons op bij de school en bracht ons naar het hostel in Londen. Om jullie even een indruk te geven van het hostel..ik sliep op een kamer met 7 andere dames en in de kamer hadden we de douche, niet het meest relaxte dus! Maarja, ik ben wel wat gewend dus dat scheelde een hoop. Er waren ook een aantal roommates die gewoon in het hostel woonden, waar ik niet aan moet denken maaaarja.. Die avond maar even naar Piccadilly Circus gegaan en daar de Mac gepakt. Ik zal per dag even kort langsgaan wat ik heb gedaan, omdat het anders meer op een dagboek gaat lijken en dat wil ik jullie niet aan doen..

Donderdag 3 april: in de ochtend was het tijd om één van de meest bekende musea te bezoeken: the British Museum. Na een aantal mooie beelden te hebben bekeken had ik het er wel gezien en was het tijd voor het betere gedeelte van de dag. Eerst de London Eye in, waar we gelukkig meteen door konden lopen. Het gaf ons een mooi uitzicht over Londen, but that’s about it.. Sea Life was dan wel weer gaaf, waar ik haaien, zeeschildpadden, pinguins en duizenden vissen kon zien! Om de dag af te sluiten namen we een simpele boottour over de Theems. Ik verwachtte dat dit maximaal een half uurtje zou duren, maar na 1,5 uur waren we nog niet terug. Niet zo fijn als je een tikkeltje zeeziek bent..

Vrijdag 4 april: De dag begon bij Primrose Hill, een parkje bij Camden waar je een prachtig uitzicht hebt over Londen en lekker kunt relaxen. Plus 101 Dalmatiers en Bridget Jones 2 is hier opgenomen, wat ook leuk is om te weten. Toen op naar St Pancras om mijn zus op te halen die mij voor een weekendje kwam opzoeken. Haar eerst meegenomen naar het prachtige hostel en even bijkletsen natuurlijk. Toen op naar de O2 Arena, want die avond zouden we naar het concert van the Backstreet Boys gaan. Daaaamn, wat zijn die kerels lekker! Vroeger kwijlde ik al bij AJ McLean, maar nu helemaal met al die tattoos en dancemoves. Adrenalinekick niet normaal meer en de longen uit mijn lijf zitten schreeuwen voor de sexy Nick Carter, die om de een of andere reden steeds naar z’n kuis moest grijpen..hm.. Een ervaring die mij nog lang bij zal bijven!

Zaterdag 5 april: Deze dag was het tijd om het touristje uit te hangen met bezoekjes aan Houses of Parliament, Buckingham Palace, Tower Bridge, Trafalgar Square en Harrods! Veel foto’s gemaakt natuurlijk en zere benen..niet normaal meer! Toen het tijd was om een restaurantje te zoeken botste ik tegen Jamie’s Italian aan! Iedereen die me een beetje kent weet dat dit mijn foodhero is en ik werd meteen wild toen ik het restaurant dus zag. Wij snel naar binnen en een tafeltje kunnen bemachtigen. Heeeerlijke risotto gehad en een dessert wat serieus een foodorgasm veroorzaakte. I’ll be back <3 Daarna besloten we om Soho in te gaan en het ‘nacht’leven te ontdekken. Al snel vonden we een club waar de drankjes niet al te duur waren. Er was alleen iets aparts aan het tentje.. Eerst viel het niet op, maar hoe meer we om ons heen keken hoe meer gay people we opmerkten. Waren we dus per ongeluk een gay bar binnengelopen! Noo problem for me, want de muziek die ze draaien was precies my cup of tea, haha.

Zondag 6 april: Deze dag was iets rustiger dan de vorige dagen met het bezoeken van twee marktjes: Petticoat Lane Market en Spitalfields Market en lekker door Hyde Park lopen.

Maandag 7 april: In de ochtend gingen we naar Chinatown waar de pekingeend overal te vinden was net als allerlei Chinese hebbedingetjes, leuk! Vervolgens was het tijd om mijn zus weer op de trein te zetten, dus op naar St Pancras. Die middag gingen we nog even naar Hamleys, een huge ass speelgoedwinkel aan Regent Street waar ALLES te vinden is. Serieus, als ik veel geld had waren er sowieso een aantal barbies en knuffels met me mee naar huis gegaan! De dag werd afgesloten de musical Wicked. WOW. Het hele theater was helemaal aangepast aan de show, dus de sets waren zo spectaculair dat m’n mond er bijna van open viel. De outfits waren fucking briljant en de stem van de groene heks was extraordinary. Ik zag mezelf nooit als een musicaltrutje, maar ik moet toegeven dat er echt een aantal goede shows tussen zitten.

Dinsdag 8 april: Vandaag gingen we even naar Kensington om op zoek te gaan naar de tentjes die we in Made In Chelsea zagen, maar helaas was dit niet zo makkelijk.. Toen maar met de underground naar Trafalgar Square gegaan, aangezien er bij St Martin’s church een lunchconcert plaatsvond. Best leuk om een keer mee te maken, vooral op zo’n locatie. Daarna de National Portrait Gallery bezocht, waar ook een tentoonstelling was met kunst uit de verschillende oorlogen. Dit was een stuk boeiender dan ik had verwacht, dus ik verbaasde mezelf een beetje hier.

Woensdag 9 april: De dag begon ik bij Hampstead Heath, een mooi park waar een scene van Notting Hill is gefilmd <3. Hier lekker mensen geobserveerd en door het bos gewandeld, waar je weer een mooi uitzicht had over de skyline van Londen. Hierna ging ik het moeilijk voor mezelf maken door naar Oxford Street te gaan. Winkels als Forever 21, New Look, Topshop en Primark bevinden zich hier. Niet de beste plek om met een lege portemonnee te komen, maar ik kon het niet laten! Vervolgens maar bijgekomen van de teleurstelling dat ik geen miljonair was door te wandelen door Hyde Park en de Italian Gardens terwijl het zonnetje lekker scheen.

Donderdag 10 april: Het was vandaag weer tijd om een museum te bezoeken: the Museum of London, waar je de geschiedenis van Londen kunt bekijken. Ik stond natuurlijk weer te kwijlen bij de koets en prachtige baljurken van vroeger. Toen naar St. Paul’s Cathedral gewandeld en over the Millennium Bridge gelopen langs Southbank. Toen besloot ik dat m’n voeten rust verdienden en pakte ik de metro naar Camden Town. Een kleine indruk van dit stadsdeel: veel tattoo en piercing-shops, hasjlollies te koop, kraampjes met eten van alle culturen en de meest kunstzinnige voorgevels. Aanrader als je in Londen bent! Toen weer tijd om mijn benen te gebruiken en lopend naar Regent’s Park gegaan om daar een band op te bouwen met de eekhoorntjes. Wat ik vooral leuk vond om te zien was dat alle inwoners van Londen de parken induiken zodra ze vrij zijn en het lekker weer is om te sporten, relaxen of wat dan ook. Dat is in Hengelo toch anders in mijn ogen, haha.

Vrijdag 11 april: Deze dag ging ik naar mijn lievelingswijk: Notting Hill! Hier Portobello Road Market bezocht en weer weggedroomd bij de leuke winkeltjes en restaurantjes die er waren. Toen eventjes het Science Museum bezocht, maar dit deed me niet echt veel om eerlijk te zijn. Sorry Sheldon! Ik besloot om toen maar naar Kensington Palace te lopen en door te tuinen te lopen en te genieten van het zonnetje. Highlight of the day: in Notting Hill was er een winkel van the one and only Jamie Oliver waar ik natuurlijk naar binnen MOEST lopen!

En zaterdag 12 april was het dan zover.. ik zou eindelijk weer in Nederland aankomen en mijn familie zien. Die dag was ik een emotionele ramp, wat in mijn geval niet zo verrassend is! Wat is het toch fijn om weer thuis te zijn.. Ik ben er vooral achter gekomen dat ik veel waarde hecht aan mijn privacy en de vrijheid om zelf te doen en te laten wat ik wil. Al met al was het een leerzame ervaring en ik zal nog vaak met goede herinneringen terugdenken aan Bearwood College en Londen. De laatste zal ik sowieso snel weer bezoeken, met een volle portemonnee en een aantal lege koffers! :D

Bedankt, de mensen die mijn blog hebben gelezen! Het voelde toch wel fijn om te weten dat er mensen waren die me een beetje probeerden te volgen terwijl ik in het verre Engeland zat!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thanee

Mijn klasgenootje Nellie en ik zijn voor drie maandjes in Engeland voor onze opleiding tot docent Engels. We lopen mee op een school in de buurt, genaamd Bearwood College. Hier zullen we assisteren tijdens lessen en extra activiteiten op de prep-school (soort van basisschool). Daarnaast werken we in de omgeving aan onze schoolopdrachten en natuurlijk gaan we een beetje aan sightseeing doen en de cultuur opsnuiven!

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1778
Totaal aantal bezoekers 4860

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 19 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: